---{Fulländad Fredag}---

"i don't care if monday's blue, tuesday grey and wednesday too, thursday i don't care 'bout you it's friday i'm in love!"

Så har ännu en skön Fredag sprungit förbi!
Dagen började med ZZZzzzzzzzzzzov-morgon till kanske halv 12 ^^ sweet. Sedan åt lite frulle med fullkornsbulle, satt mig framför datorn en stund. Sötnosen var halvt-ledig idag, så vi gick lite på stan, kollade synsam för gosan behöver nya göasögon, var med som smakråd. Efter en stund där (sjukt varmt därinne och massa folk som trängdes och drygade sig) nåväl, gick viddare till röda korset faktiskt, Helena ville kolla lite där, och hon (vi) hittade en fin köksbordsduk!, en vit en med lite fint blom/växt mönster på! blev kanonfint! känns mycket fräschare i köket nu.

Vi traskade vidare till ica och inhandlade föda för kvällen, sjömansbiff med hasselbackspotatis och tratt-kantarell-brunsås till, mumma!
När vi hade packat upp maten osv, begav vi oss ut för att åka lite inlines! Helena var så sugen på att testa sina nya (helt egna första par) inlines! Med lite "bambi på is-varning" gick det faktiskt riktigt bra för gumman, blev smått impad ^^ Vädret var ju också riktigt inbjudande, runt 10 grader varmt så det var riktigt nice att åka lite!

Efter kanske 20 minuter var gosan rätt trött o seg i benen, dessutom helt nya inlines, så förstod henne, vi åkte hemåt igen. Väl hemma började jag flaga maten, inlines-åkning är bra för aptiten =P
VI satte i Sopranos och såg näst sista avsnittet av hela serien! hehe ruggigt bra serie, (alla som inte sett den kan jag bara säga: SPRING O KÖP, HYR, STJÄL om ni måste...=p nej inte det sista kanske eheh)
Mätta och glada fortsatte kvällen med film för mig, men lite fixande för Helena hon åker på typ "läger" med jobbet imorgon, men kommer som tur väl hem redan i övermorgon.
Iaf, jag såg en modern kult film kan man nästan kalla den för nu, nämligen mästerverket "Memento" genialisk film om en man som vill hämnas sin mördade fru, men på köpet fick sitt "kort minne" (short-term memory)raderat...
Otroligt spännande, välspelad film med Guy Pearce i huvudrollen, även Carrie-Anne Moss och Joe Pantoliano är med och gör lysande rollprestationer =) Sett den mååååååånga gånger, alltid lika bra varje gång!

Ja, och nu sitter jag här och "offrar" minuter av min värdefulla tid till er, ni - publikens förfogande =P haha.
Funderar starkt på att spela lite Shenmue innan jag går och ansluter mig till drömmarnas värld.
För er som inte vet vad Shenmue är för någonting, kan jag först och främst berätta att det är ett tv-spel, till Sega Dreamcast. Ett helt fantastiskt äventyr där man tar rollen som Ryo Hazuki, vars far blir mördad mitt framför ögonen på en, och man tar upp jakten på mannen som gjorde detta...kort och gott en hämndhistoria som utspelas i japan på 80-talet. På tal om hämnd så är det ett ämne som fascinerar mig, varesig det är på vita duken a la OldBoy, eller via tv-spel (Shenmue), så är det nåt vi alla kan relatera till. Några grymt bra filmer med hämndtema är: Sympathy for mr vengeance, oldboy, lady vengeance, the crow, memento -  se dem allihop om ni inte redan gjort det!

Tills vidare gott folk!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken härlig fredag! :) Nice början på ditt inlägg med citat från Wish! :P Kul att ni börjat åka inlines nu! Blir nästan också lite sugen nu när ni åker. Men ja... kanske man kan ut och cykla lite i sommar istället. ;)

Maten lät god! Jag älskar hasselbackspotatis! Det är den bästa form av potatis som finns! :D Men det är bara jag som gillar det här. =/

Håller med om att hämndtemat funkar rätt bra. OldBoy, Memento och The Crow är ju kanonfilmer! Kommer inte ihåg så jättemycket från de andra, speciellt inte Lady Vengeance.

Blev snyggt med köksduken ju! :)

Ha det bäst!! Massa kräm! ;)

2008-04-12 @ 11:10:59
URL: http://xiaomei.blogg.se
Postat av: Din älskis :)

ja, det var en riktig myyysig dag det där! :). Hm, vet inte om jag kan hålla med i din smak när d gäller Sympathy for mr vengeance ;P.. Men old boy, jovisst :):). Hehe.. Kyssar / Din Helena

2008-04-14 @ 11:18:34
URL: http://charmeleon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0